Wij streven ernaar om het gebruik van onze diensten zo eenvoudig mogelijk te maken zonder (technische) problemen te ervaren. Desondanks kan het natuurlijk altijd gebeuren dat je ergens vast loopt.
In dit artikel lichten wij toe wat je kan doen als je een probleem ervaart met je domein (hij bijvoorbeeld onbereikbaar is / niet werkt).
Knowledge Base artikelen
Hieronder vind je een overzicht van Knowledge Base artikelen die je kunnen helpen bij het oplossen van het probleem dat je met je domeinnaam ervaart.
Domeinregistraties
Het kan voorkomen dat de domeinnaam die je wilt registreren al bezet is. Anderzijds is het mogelijk dat het register van jouw domeinextensie extra informatie vereist alvorens je het domein kan registreren. In het artikel 'Een domeinnaam bij TransIP registreren' lees je hoe je succesvol een domeinnaam bij TransIP registreert.
Mocht de oplossing in het bovenstaande artikel niet te vinden zijn, dan vind je deze wellicht in één van de volgende artikelen:
- SIDN meldt dat het adres van mijn .NL-domeinnaam niet correct is
- Ik zie de foutmelding 'Premium domain name' bij de registratie van een nieuwe domeinnaam
- Ik wil een domeinnaam met speciale karakters registreren
- De registratie van mijn .ES-domein lukt nog niet
Domeinverhuizingen
Ook voor het verhuizen van domeinnamen zijn er verschillende situaties waardoor de verhuizing nog niet door kan gaan. In de volgende artikelen lees je alles over domeinverhuizingen van en naar TransIP.
- Een domeinnaam naar TransIP verhuizen
- Een domeinnaam naar een andere registrar verhuizen
- Ik kan mijn gTLD domein niet verhuizen
DNS en nameservers
Mocht je problemen ervaren met de invoer van DNS of nameservers, bekijk dan de artikelen 'DNS en nameservers aanpassen via het controlepaneel' en 'Wat zijn DNS en nameservers' voor meer informatie.
Andere oplossingen
- Mijn domein heeft de status 'Quarantaine' of 'Redemption Period'
- E-mailverificatie voor gTLD domeinnamen (clientHold)
De oplossing staat niet in de Knowledge Base
In dat geval is het belangrijk dat wij zo veel mogelijk informatie ontvangen om het probleem voor je te kunnen onderzoeken. Wij willen je daarom graag vragen een bericht naar onze supportafdeling te sturen met daarin de volgende informatie:
- Om welke domeinnaam gaat het?
- Welk probleem ervaar je exact?
- Stuur enkele schermafbeeldingen mee van de stappen die je volgt en / of foutmeldingen die je ziet
- Welke stappen heb je doorlopen om het proberen op te lossen?
Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.
Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.