Maak je gebruik van de VPS mailservice en krijg je de foutmelding "No valid 'x-transip-mail-auth' DNS record found for <hostname>. Please see https://www.transip.eu/knowledgebase/entry/349 for more information." ? Het betreffende DNS-record kan dan niet teruggevonden kunnen worden door onze mailservers.
Er zijn doorgaans drie mogelijke oorzaken van dit probleem:
- Je hebt de DNS-records correct ingesteld, maar de DNS-wijziging is nog niet verwerkt. Dit kan maximaal 24 uur duren (doorgaans een stuk korter) voordat de wijzigingen wereldwijd verwerkt en zichtbaar zijn. Dit is iets waar wij helaas geen invloed op hebben.
- De DNS-records zijn onjuist ingesteld. Om dit op te lossen kun je het beste controleren of het x-auth record succesvol aan het (sub)domein is toegevoegd, waar je vanaf probeert te mailen. Voor het instellen van de DNS-records voor de mailservice op je domein kun je dit artikel gebruiken. Gaat het om een subdomein? Dan vind je hier meer informatie terugvinden over het instellen daarvan.
- Je gebruikt een ander domein, dan het domein waarvoor je de DNS-records hebt ingesteld. Dit kun je controleren door in de foutmelding te kijken naar het stukje waar in het voorbeeld hierboven <hostname> staat. Is dit een ander domein dan waarmee je wil mailen? Controleer dan je mailserver op je VPS en de instellingen in de mailsoftware waaruit je de mail stuurt.
Voor algemene tips bij problemen met de VPS mailservice, zie dit artikel.
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.