Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik krijg een foutmelding van DENIC bij mijn .de domeinnaam

    DENIC is het Duitse register dat over alle .DE domeinen gaat. Zij hebben een aantal strenge regels voor nameservers bij .DE domeinen.

    Je kunt op de website van het Duitse register op https://www.denic.de/en/service/tools/nast/ een check uitvoeren op je nameservers. Je krijgt dan in de resultaten te zien aan welke regels er mogelijk niet voldaan wordt en wat je hieraan kunt doen.


    Foutmeldingen bij het wijzigen van de nameservers

    Wanneer je bij het wijzigen van de nameservers een foutmelding krijgt, is dit vaak vanwege verkeerd geconfigureerde nameservers. Controleer in dit geval via de Nameserver Check van DENIC of jouw nameservers juist geconfigureerd zijn.

    Wanneer je in je controlepaneel een foutmelding kreeg, zul je namelijk bij de check op de website van DENIC ook één of meerdere foutmeldingen terug zien met meer informatie. Hieronder lichten we één van de meest-voorkomende meldingen toe:

    Als je de foutmelding "Inconsistent set of NS RRs" krijgt, dan zal de configuratie van je nameservers niet kloppen. Controleer dan welke NS-records in je primaire nameserver staan. Vergelijk dit vervolgens met wat je probeert in te stellen in het controlepaneel.

    De NS-records in je primaire nameserver moeten exact overeen komen met de nameservers die je in je controlepaneel probeert in te stellen. Deze gegevens worden namelijk door DENIC gecontroleerd.

    Als deze nameservers niet overeenkomen, kan je dit op 2 manieren oplossen:

    • Zorg er voor dat je de NS-records in je primaire nameserver wijzigt naar de nameservers die je in het controlepaneel probeert in te stellen.
    • Of zorg ervoor dat je de nameservers die je in je controlepaneel invoert overeen laat komen met wat er in je primaire nameserver ingesteld staat.

    Voer na het wijzigen van de (configuratie van je) nameservers nogmaals de Nameserver Check van DENIC uit om te controleren of het probleem is opgelost. Als de check geen foutmeldingen meer geeft, dan kan je daarna de nameserver wijziging nogmaals indienen in je controlepaneel.

    Let op: De IP-adressen van je nameservers mogen niet op hetzelfde subnet liggen.

    Heeft jouw primaire nameserver bijvoorbeeld als IP-adres 1.2.3.100, dan mag een secundaire nameserver niet 1.2.3.101 als IP-adres hebben. Omdat de eerste drie cijfers hetzelfde zijn, zitten deze IP-adressen in hetzelfde subnet. Verander in dat geval je nameservers en gebruik een extra nameserver die in een ander subnet ligt.


    In dit artikel hebben we uitgelegd wat je kunt doen wanneer je een foutmelding krijgt met betrekking tot de nameservers van een .DE domein.
     
    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op