Winkelwagen

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik wil mijn diensten opzeggen

    Wanneer je diensten bij TransIP wilt beëindigen, is het van belang dat je dit via het controlepaneel doet. Hiermee wordt voorkomen dat opzeggingen per ongeluk of door onbevoegde derden worden doorgevoerd. Bij het opzeggen van diensten hanteren we een opzegtermijn van een maand voor de verlengdatum.

    In dit artikel leggen we uit hoe je de verschillende diensten van TransIP via je controlepaneel opzegt.


    Diensten opzeggen in het controlepaneel

    Je zegt domeinregistraties, je STACK, webhostingpakketten en VPS-diensten eenvoudig op via je controlepaneel. Ga hierbinnen rechtsboven naar je gebruikersnaam en klik op 'Mijn Account'.

    Klik nu op het tabblad 'Diensten' om een overzicht van je diensten terug te vinden. Klik nu naast de dienst die je wilt opzeggen op 'Opzeggen'.

    Ga naar Diensten en klik op opzeggen

    In het onderstaande voorbeeld hebben we ervoor gekozen om het webhostingpakket van het domein site-voorbeeld.nl op te zeggen. Je kunt op dezelfde manier aparte domeinregistraties, je STACK, je VPS en add-ons van je VPS opzeggen.

    Controleer de opzegging

    Aan de linkerzijde zie je dat alleen het webhostingpakket is aangevinkt. Controleer bij opzeggingen altijd goed dat de domeinregistratie zelf niet is aangevinkt. Als dit wel het geval is, zal het bijbehorende domein ook worden opgezegd.

    Je kunt nu aan de rechterzijde kiezen om de dienst per 'Einde contract' of per 'Direct' op te zeggen. Maak nu je keuze en klik vervolgens op 'Opzegging aanvragen'.

    Per einde contractopzeggen per direct

    • Opzeggen per einde contract betekent dat de dienst niet langer door ons verlengd zal worden aan het eind van de lopende contractperiode. Er worden daarna geen nieuwe facturen meer opgemaakt voor de betreffende dienst.
       
    • Opzeggen per direct betekent dat de dienst ook daadwerkelijk onmiddellijk wordt opgeheven. Er worden daarna geen nieuwe facturen meer opgemaakt voor de betreffende dienst.
       
    • Bij een opzegging per direct is er geen restitutie mogelijk voor de resterende contractperiode.

    Je wordt nu nogmaals gevraagd om de opzegging te controleren, waarna je de opzegging aan de rechterzijde kunt bevestigen. Als je zover bent, klik je op 'Opzegging bevestigen'.

    Bevestig de opzegging


    Opzeggen van VPS-AddOns

    Bij het opzeggen van gewone VPS AddOns, zoals CPU en RAM AddOns, zie je alleen de optie om deze 'Direct' op te zeggen. Bij het verwijderen van een AddOn wordt de VPS namelijk herstart. Omdat opzeggingen per einde contract automatisch gedurende de dag van opzegging plaatsvinden, zou de VPS op een ongewenst moment herstart kunnen worden.

    Big Storage en Private networks

    AddOns zoals Big Storage en Private Networks kunnen wel per einde contract opgezegd worden vanaf deze pagina, mits deze van de VPS(-en) zijn ontkoppeld.

    Bij het opzeggen van een Big Storage wordt de VPS in sommige gevallen automatisch herstart als de Big Storage nog gekoppeld is aan de VPS.

    IP-adressen

    Extra IP-adressen die je voor je VPS hebt besteld, kun je vanuit het controlepaneel opzeggen. Het originele IP-adres dat met de VPS geleverd is, kan niet worden opgezegd. Deze is direct aan de VPS gekoppeld. 

    Pre-installed controlepanelen

    Pre-installed controlepanelen zoals DirectAdmin, Plesk en cPanel kunnen alleen worden opgezegd door ofwel de VPS zelf op te zeggen ofwel de VPS te herinstalleren. Kies dan bij de herinstallatie voor een 'kaal' OS of een ander pre-installed controlepaneel.

    VPS-lock

    Mocht je een VPS willen opzeggen, controleer dan eerst goed of hier de VPS-lock niet op actief staat. Als dat het geval is, zal de opzegging niet kunnen worden verwerkt.


    Whitelabel opzeggen

    Wanneer je een actieve Whitelabel-dienst hebt en hier niet langer gebruik van wenst te maken, kun je deze ook naar wens opzeggen. In tegenstelling tot de andere diensten, kan de opzegging van de Whitelabel-dienst niet plaatsvinden via het tabblad 'Diensten' in je controlepaneel.

    Om de Whitelabel-dienst op te zeggen, is het van belang dat je hiervoor een bericht stuurt vanuit je controlepaneel. Dit kun je doen door het tabblad 'Contact' in je controlepaneel te gebruiken, of de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Laat hen weten of je de Whitelabel-dienst per direct of per einde contract wilt opzeggen. Mocht je per einde contract kiezen dan zul je, na het contact met onze supportafdeling, de opzegging nog moeten bevestigen in je controlepaneel.


    Colocatie opzeggen

    Indien je gebruik maakt van onze colocatiediensten en deze wil opzeggen, is het van belang dat je een bericht vanuit je controlepaneel naar onze supportafdeling stuurt.

    Op die manier kunnen we vaststellen dat jij de de eigenaar van de colocatiediensten bent. Je kunt onze supportafdeling benaderen door de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel te gebruiken.

    Wij zullen er dan zorg voor dragen dat de opzegging van je colocatiediensten in orde wordt gemaakt.


    Account sluiten

    Bezoek het artikel 'Ik wil mijn account bij TransIP (laten) sluiten' voor meer informatie hierover.


    Herroepingsrecht (Wet Koop op Afstand)

    Als consument heb je het recht om je producten/diensten te annuleren. Hiervoor heb je een bedenktijd van 14 kalenderdagen vanaf de eerstvolgende dag nadat de bestelling is geplaatst. Uiteraard kan dat kosteloos.

    Annuleren doe je via dit formulier of via het controlepaneel. Wanneer je contact opneemt via het controlepaneel, kun je schriftelijk aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Vergeet hierbij niet te vermelden welke dienst je wilt opzeggen. Voor zakelijke klanten (ook kleine ondernemers) geldt het herroepingsrecht niet.

    Meer informatie hierover lees je op onze herroepingsrecht-pagina.


    Belangrijk om te weten

    • Je kunt iedere maand jouw VPS opzeggen. Houd er rekening mee dat als je een VPS per direct opzegt ook direct alle data komt te vervallen.
       
    • Een webhostingpakket of ander gekoppeld pakket komt niet automatisch te vervallen bij het wegverhuizen van domeinnamen. Houd er rekening mee dat als je een webhostingpakket per direct opzegt, alle bestanden en e-mails meteen komen te vervallen.
       
    • Wanneer een domeinnaam wordt opgezegd, valt het domein hierna in quarantaine. In de quarantaineperiode kan een domeinnaam niet meer geregistreerd of benaderd worden.

      Alleen de rechtmatige eigenaar van het domein kan een domeinnaam uit quarantaine herstellen. De eigenaar van een domeinnaam is zichtbaar in de houdergegevens van een domeinnaam.
       
    • Ook STACK is maandelijks opzegbaar. Bij een opzegging per direct komt alle data op je STACK meteen te vervallen en wij houden hier standaard geen back-ups van bij. De betreffende data is dan ook direct weg.
       
    • Een SSL certificaat zal automatisch verlopen en niet automatisch verlengd worden. Deze hoeft dus niet opgezegd te worden.
    Delete



    In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je diensten bij TransIP opzegt.

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op