Met two-factor authentication voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je account bij TransIP. Er zijn een aantal situaties die je ervan kunnen weerhouden om in te loggen met two-factor authentication. In dit artikel leggen we deze situaties uit en hoe je deze kunt verhelpen.
Controleer de tijd op je toestel
We raden je allereerst aan om de tijd van je smartphone te controleren. Als de tijd van je smartphone alleen al een minuut achterloopt op de daadwerkelijke tijd, dan zal de Google Authenticator app onjuiste verificatiecodes tonen.
Controleer daarom de juiste tijd door naar time.is te gaan. Stel de tijd die je op deze website ziet ook in op je smartphone en open hierna de Google Authenticator app opnieuw. De juiste code zou hier nu in getoond moeten worden, waarmee je weer kunt inloggen op je account. Bezoek ook deze pagina van Google voor meer informatie.
Vraag de verificatiecode aan via SMS
Mocht de verificatiecode uit de Google Authenticator app onverhoopt nog steeds niet geaccepteerd worden, dan kan je altijd de juiste code via SMS opvragen.
Log hiervoor eerst in via de inlogpagina door je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Je wordt nu gevraagd om de verificatiecode in te voeren. Je hebt hier ook de mogelijkheid om een gratis SMS te sturen met hierin de verificatiecode.
Deze SMS wordt gestuurd naar het telefoonnummer dat je in jouw account hebt opgegeven.
Controleer de gegevens in je account
-
Volg de onderstaande stappen als het je is gelukt om middels de bovenstaande methodes in te loggen op je account bij TransIP.
- Is het je nog niet gelukt om in te loggen? Ga dan naar 'Ik kan nog steeds niet inloggen met two-factor authentication'.
Zodra je weer bent ingelogd in je account, raden we je aan het telefoonnummer hierbinnen te controleren. Ga hiervoor in je controlepaneel rechtsboven naar je gebruikersnaam en klik op 'Mijn Account'.
Ga nu na of onder 'Accountgegevens' het juiste telefoonnummer staat vermeld en pas deze aan indien nodig. Hierna zul je altijd de juiste verificatiecode via SMS kunnen ontvangen.
Heb je daarnaast de tijd van je smartphone juist ingesteld, maar worden de juiste verificatiecodes nog steeds niet getoond? Je kunt dan het beste two-factor authentication opnieuw in je controlepaneel instellen.
Ga hiervoor opnieuw naar 'Mijn Account' en daarna naar het tabblad 'Beveiliging'. Klik nu onder de kop 'Two-factor authentication' op 'Opnieuw genereren' om een nieuwe QR-code te tonen.
Open nu de Google Authenticator app, maak een nieuw account aan en kies 'Barcode scannen'. Scan nu de nieuwe QR-code om een nieuw account in de Google Authenticator app in te stellen. Controleer vervolgens of de verificatiecode uit het nieuwe account wel werkt en verwijder hierna het oude account.
Ik kan nog steeds niet inloggen met two-factor authentication
In dat geval raden we aan om contact op te nemen met onze supportafdeling via support@transip.nl. Zij zullen je helpen om weer in te kunnen loggen op je account bij TransIP.
Wij moeten kunnen vaststellen dat jij de rechtmatige eigenaar van het account bent. Dit doen we door middel van verificatie van gegevens die aan jouw account gekoppeld zijn. We maken hierbij onderscheid tussen accounts die op naam staan van een persoon en accounts die op naam van een bedrijf staan.
Mijn account staat op naam van een persoon
Wanneer je account op naam van een persoon staat, hebben wij een kopie ID (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs) nodig van deze persoon. Op deze kopie mag uiteraard het BSN, de foto en het documentnummer onherkenbaar gemaakt worden.
Daarnaast hebben we een bankafschrift nodig met daarop de laatste afschrijving door TransIP. Hierbij moet het rekeningnummer, het bedrag en de omschrijving duidelijk zichtbaar zijn.
Vermeld hierbij ook je accountnaam en dat je niet langer met two-factor authentication kan inloggen op je account. Onze supportafdeling zal je verzoek vervolgens zo snel mogelijk in behandeling nemen.
Mijn account staat op naam van een bedrijf
Wanneer je account op naam van een bedrijf staat, hebben wij een uittreksel KvK nodig, niet ouder dan 3 maanden. Daarnaast hebben we ook een kopie ID (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs) van de tekenbevoegde(n) nodig. Op deze kopie mag uiteraard het BSN, de foto en het documentnummer onherkenbaar gemaakt worden.
Daarnaast hebben we een bankafschrift nodig met daarop de laatste afschrijving door TransIP. Hierbij moet het rekeningnummer, het bedrag en de omschrijving duidelijk zichtbaar zijn.
Vermeld hierbij ook je accountnaam en dat je niet langer met two-factor authentication kan inloggen op je account. Onze supportafdeling zal je verzoek vervolgens zo snel mogelijk in behandeling nemen.
Indien je de gebruikersnaam en wachtwoord van je account niet meer weet, dan kun je deze herstellen via de 'Wachtwoord vergeten' optie in het inlogscherm. Vul hier het e-mailadres in dat in jouw account staat vermeld.
Kun je dit e-mailadres niet meer bereiken? Check dan de stappen uit het artikel 'Ik ben mijn inloggegevens kwijt' om dit e-mailadres aan te laten passen.
Wanneer het e-mailadres in je account niet meer bereikbaar is en je de gegevens voor two-factor authentication kwijt bent, zal de verificatie zowel telefonisch als door een kopie van een bankafschrift plaatsvinden.
Vanwege veiligheidsoverwegingen zal er een periode van een maand worden aangehouden tussen deze twee vormen van verificatie. Dit wordt gedaan om de veiligheid van jouw account te kunnen waarborgen.