Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    E-mails komen niet op een forward-adres aan

    Met het gebruik van een webhostingpakket, de Doorstuurservice en een E-mail Only-pakket heb je de mogelijkheid om ontvangen e-mails door te sturen naar een e-mailadres naar keuze. In het artikel 'Ik wil mijn e-mail doorsturen naar één of meerdere e-mailadressen' vindt je hier uitgebreide uitleg over terug.

    Het komt soms voor dat een geforwarde e-mail onverhoopt niet juist aankomt. In dit artikel leggen we uit wat hier de mogelijke oorzaken van zijn en hoe je dit kunt oplossen.


    Controleer de DNS instellingen

    Als je een Doorstuurservice, E-mail Only pakket of een webhostingpakket voor je domeinnaam hebt besteld, dan hoeven deze nog niet direct met elkaar gekoppeld te zijn. Om een domeinnaam aan één van deze pakketten te koppelen, zal het domein namelijk door middel van DNS naar het betreffende pakket moeten wijzen.

    De TransIP Instellingen

    Als je zelf nog geen DNS-instellingen aan je domein hebt toegevoegd, dan zullen standaard de 'TransIP Instellingen' gebruikt worden. De TransIP Instellingen zorgen ervoor dat het domein automatisch de juiste instellingen gebruikt om naar het bijbehorende pakket te wijzen.

    Heb je in de afgelopen 24 uur een Doorstuurservice of E-mail Only-pakket en zijn de TransIP Instellingen ingeschakeld? Dan zal jouw pakket na maximaal 24 uur succesvol gekoppeld zijn aan jouw domeinnaam en zullen je e-mailforwards ook netjes aankomen.

    Om te controleren of de TransIP Instellingen zijn ingeschakeld, ga je in je controlepaneel naar 'Domein'. 


    Selecteer hier nu het domein aan de linkerzijde (niet aanvinken) en scroll naar beneden. Als de TransIP Instellingen gebruikt worden, zie je dit hier terug onder de kop 'Domeinbeheer'.

    Jouw webadres instellingen

    Geavanceerd domeinbeheer

    In de bovenstaande afbeelding zie je de knop 'TransIP instellingen'. Als je hierop klikt of hier eerder op hebt geklikt, dan zul je in plaats van 'Domeinbeheer' de kop 'Geavanceerd domeinbeheer' terugzien.

    Wanneer Geavanceerd domeinbeheer is ingeschakeld, heb je zelf het beheer over de DNS-instellingen en de nameservers van jouw domein in de hand. Je kunt dan naar wens nieuwe DNS-records toevoegen of eigen nameservers instellen.

    Geavanceerd domeinbeheer

    In deze afbeelding worden de DNS-instellingen van het domein site-voorbeeld.nl weergegeven. Deze DNS-instellingen zijn alleen voor dit domein bruikbaar. Lees hieronder hoe je de DNS-instellingen voor jouw pakket gebruikt.

    Om de juiste DNS-instellingen voor jouw pakket in te stellen, klik je op 'Bulk opties'. Kies nu naast 'Kopieer gegevens van' voor 'Standaard TransIP DNS instellingen'. Lees nu eerst het onderstaande voordat je op 'Opslaan' klikt.

    De DNS-instellingen van jouw pakket zullen nu zijn ingevuld. Als er niets verandert, betekent dit dat de juiste DNS-instellingen al stonden ingesteld.

    Let op: Door de 'Standaard TransIP DNS instellingen' te gebruiken, worden je bestaande DNS-records overschreven. Mocht je in het verleden handmatig DNS-instellingen hebben toegevoegd, noteer deze dan eerst en voeg deze achteraf toe.

    Klik op 'Opslaan' zodra de juiste DNS-instellingen aanwezig zijn. Na maximaal 24 uur zal je domein succesvol aan je pakket gekoppeld zijn en zijn je e-mailforwards actief.

    Is dit niet het geval en heb je als forward-adres een Gmail-adres ingevuld? Ga dan naar 'Forwarden naar een Gmail adres'.

    Maak je gebruik van een ander forward-adres en is je e-mailforward na 24 uur nog niet actief? Ga dan naar 'Mijn e-mailforward werkt nog niet'.

    Toelichting op de 'Standaard TransIP DNS instellingen'

    De eerste vier A- en AAAA-records van de 'Standaard TransIP DNS instellingen' zorgen ervoor dat er naar de webruimte van je pakket wordt gewezen. Voor de Doorstuurservice en het E-mail Only-pakket betekent dit dat je je domein kunt doorsturen naar een ander webadres. Voor het webhostingpakket betekent dit dat je actief van de webruimte gebruik kunt maken om je website hierop te hosten.

    De overige records zorgen ervoor dat je kunt e-mailen met het domein. Deze DNS-records zijn vereist om gebruik te maken van onze e-maildiensten en de bijbehorende e-mailforwardopties. 

    Het is mogelijk dat je domein naar een website van een andere hostingprovider wijst en je daarnaast van onze e-maildiensten gebruik wil maken. Vervang dan alleen de eerste vier A- en AAAA-records en het record met de naam 'www' door de DNS-records van je hostingprovider.

    Lees dit artikel voor meer uitleg over het instellen van DNS-records in je controlepaneel. Mocht je hier niet direct uitkomen, schakel dan onze helden van support in. Je bereikt ze met de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.


    Forwarden naar een Gmail-adres

    Als je DNS-instellingen goed staan ingesteld, dan zullen je ingestelde e-mailforwards actief zijn. Heb je een e-mailforward  ingesteld om e-mail af te leveren op een Gmail-adres, dan kan het lijken alsof dit niet het geval is. Het is dan zeer waarschijnlijk dat je dit test door een e-mail te sturen vanaf hetzelfde Gmail-adres.

    Gmail houdt deze manier van forwarding namelijk tegen; als je dit test vanaf een willekeurig ander e-mailadres, zul je zien dat de e-mail netjes naar je Gmail-adres wordt geforward.


    Mijn e-mailforward werkt nog niet

    Heb je de stappen uit dit artikel gevolgd, maar werkt de forward tóch niet? Dan is er mogelijk meer aan de hand. In dat geval raden we je aan om onze supportafdeling te benaderen met de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel. Geef hierbij aan om welk domein het gaat, zodat we dit zo snel mogelijk voor je na kunnen kijken.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op