Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Filters aanmaken in de Webmail

    Wanneer je gebruikt maakt van een E-mail Only of Webhostingpakket kun je bij ons een e-mailadres aanmaken. Je e-mailadres kun je vervolgens via de Webmail gebruiken of instellen in een ander e-mail programma.

    Binnen de Webmail kun je eenvoudig regels instellen die gelden voor alle inkomende e-mails. Hiermee kun je ontvangen e-mails automatisch verwerken of sorteren naar de juiste map, zoals bijvoorbeeld spamberichten direct in de 'Spam' map laten plaatsen.

    Om filters in te stellen voor binnenkomende e-mails klik je in de webmail op 'Instellingen' -> 'Filters'. Klik vervolgens onderaan de kolom 'Filters' op het '+' icoontje.

    nieuwe filter aanmaken

    De filters gelden enkel voor mails die binnenkomen na het instellen van een filter. Het is niet mogelijk om berichten te filteren die al zijn ontvangen.


    Stel in welke berichten worden gefilterd

    Als eerst stel je in aan welke voorwaarden moet worden voldaan zodat een bericht gefilterd wordt. Dit doe je onder 'Voor binnenkomende e-mail:'. Gebaseerd op welke optie je selecteert krijg je extra opties om te specificeren of bepaalde woorden, e-mailadressen, datums etc. gefilterd worden.

    nieuwe filter aanmaken

    Met het '+' icoontje aan de rechter kant kun je extra regels toevoegen. Let er dan op dat je 'die voldoet aan alle volgende regels' aanvinkt wanneer jouw filter rekening moet houden met alle toegevoegde regels.

    Je kunt op deze manier bijvoorbeeld een uitzondering instellen zoals: 'Afzender' -> 'is niet gelijk aan'. Vul vervolgens een e-mailadres in waarvoor je de regel niet wil laten gelden.


    Stel in welke actie wordt uitgevoerd

    Zodra je de juiste regels hebt ingesteld bepaal je onder '...voer de volgende acties uit' wat er met het gefilterde bericht moet gebeuren. In het onderstaande overzicht vind je een korte uitleg per optie:stel de actie in

    Verplaats bericht naar

    Kies een bestaande map uit om het bericht naartoe te verplaatsen.

    Kopieer bericht naar

    Een kopie wordt gemaakt van de mail. Deze wordt vervolgens zowel in je Postvak In als in de opgegeven map bewaard.

    Bericht doorsturen naar

    Geef een e-mailadres op waar je de e-mail naartoe wil doorsturen. Je kunt maximaal naar 4 e-mailadressen doorsturen.

    Verstuur een kopie naar

    Een kopie van de e-mail wordt verstuurd naar de opgegeven ontvanger.

    Met bericht negeren

    Het bericht zal worden genegeerd. Je kunt hierbij een bericht instellen die de verzender van de e-mail zal ontvangen.

    Beantwoord met bericht

    Stuur automatisch een bericht terug naar de verzender. Je kunt deze optie bijvoorbeeld gebruiken om afwezigheid aan te geven. Let op dat je op deze manier geen eindtijd kunt invoeren zoals bij een 'Vakantie' bericht.

    Verwijder bericht

    Het gefilterde bericht zal automatisch worden verwijderd.

    Stel markeringen in op bericht

    Je kunt hiermee instellen welke markeringen ('Lezen', 'Beantwoord', 'Gemarkeerd', 'Verwijderd', of 'Concept') het bericht krijgt. Dit zal eventueel ingestelde markeringen op het bericht overschrijven.

    Voeg markeringen toe aan bericht

    Voeg de 'Lezen', 'Beantwoord', 'Gemarkeerd', 'Verwijderd', of 'Concept' markeringen toe aan het bericht. Het verschil met bovenstaande regel is dat deze geen reeds ingestelde markeringen op het bericht zal verwijderen.

    Verwijder markeringen van bericht

    Geef aan welke markeringen je wil verwijderen van het bericht.

    Variabele instellen

    Geef je variabele een naam in het eerste veld. Vervolgens kun je een opgegeven 'Waarde' in het bericht aanpassen met de opties onder 'Waarde wijzigen'. Meer informatie over het instellen van variabelen vind je hier.

    Stuur melding

    Hiermee kun je een notificatie versturen naar een opgegeven e-mailadres wanneer een gefilterd bericht aankomt. Dit kan van pas komen wanneer je meerdere mailboxen gebruikt en bepaalde berichten niet mag missen.

    Bewaar bericht in Postvak IN

    Hiermee kun je het bericht naar het Postvak IN verplaatsen. Deze kun je gebruiken wanneer een andere regel het bericht naar een andere map had kunnen verplaatsen.

    Stop met regels uitvoeren

    Wanneer het bericht aan de gedefinieerde regel(s) voldoet, stop met het volgen van regels.

     


    Filters instellen op basis van een ontvangen bericht

    Een gemakkelijke manier om filters aan te maken is om deze op te stellen op basis van een ontvangen e-mail. Selecteer hiervoor een ontvangen e-mail en klik vervolgens op '... Meer' -> 'Filter aanmaken'.

    stel een filter in op basis van een bestaand bericht

    Enkele filterregels staan nu automatisch ingesteld. Je kunt deze aanpassen, verwijderen, of extra regels toevoegen voordat je de filter opslaat.


    In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je in de webmail filters kunt instellen voor inkomende e-mails.
     
    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op