Wanneer je een back-up of een snapshot van je VPS terugzet die gebruikt maakt van een licentie (DirectAdmin, cPanel & Plesk), dan kun je een melding krijgen dat de licentie is verlopen of niet voor dit IP-adres geldt. Ditzelfde is van toepassing wanneer je een clone van maakt van de VPS, je krijgt dan altijd deze melding te zien op de nieuwe VPS. Ook zul deze je altijd krijgen wanneer je de back-up of het snapshot op een andere VPS terugzet.
Deze zal immers een ander IP-adres hebben dan de originele licentie en een dergelijke licentie kan slechts op één IP-adres actief zijn. Ook wanneer je tussentijds per ongeluk een anders OS installeert en vervolgens een back-up terugzet, krijg je een dergelijke melding. De oorspronkelijk licentie is in dat geval komen te vervallen.
Je voert afhankelijk van de gebruikte licentie de onderstaande commando's uit in de console van je VPS. Je kunt daar inloggen als de 'root'-user van je VPS. De inloggegevens daarvoor heb je per mail ontvangen bij de bestelling van de originele VPS.
-
DirectAdmin
cd /usr/local/directadmin/scripts ./getLicense.sh auto systemctl restart directadmin
-
cPanel / WHM
/usr/local/cpanel/cpkeyclt
-
Plesk
/usr/local/psa/bin/sw-engine-pleskrun /usr/local/psa/admin/plib/DailyMaintainance/script.php -f UpdateKeys
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.