Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Microsoft blokkeert de mails vanaf mijn VPS

    Als je e-mails verzendt vanaf je VPS naar bijvoorbeeld een @hotmail.com of @outlook.com adres en je krijgt een bounce-melding terug over een blokkade van het netwerk, dan heeft Microsoft je IP-adres op hun blocklist gezet.

    Je IP kan bijvoorbeeld op de blocklist terecht zijn gekomen als enkele IP adressen (zelfs voor een korte periode) spam versturen en vervolgens een IP-range waar ook jouw IP onder valt op de lijst wordt opgenomen.

    Microsoft voegt automatisch IP-adressen toe aan een blocklist als daar spam vanaf is gekomen, of klachten over zijn ontvangen (bijvoorbeeld over nieuwsbrieven zonder uitschrijfoptie). Dit gebeurt op zo'n grote schaal dat Microsoft zelfs voor hun eigen diensten geen enkele garantie biedt op Microsoft's eigen IP-adressen. Het enige dat wij dan ook kunnen doen is je aanraden een delisting aan te vragen. Deze zal bijna altijd gehonoreerd worden zo lang je de stappen hieronder volgt. In sommige gevallen kan het zijn dat Microsoft de delistingvraag afkeurt. Controleer in dat geval de feedback van Microsoft en stuur nogmaals een verzoek in. Wij hebben zelf helaas geen invloed op dit proces.

    Alternatief kun je gebruik maken van de VPS-mailservice. Je maakt daarmee gebruik van de IP-adressen van onze mailservers, die een goede IP-reputatie hebben, waardoor mail betrouwbaarder aankomt.


    Delisting aanvragen

    Voor delisting van je IP adres zijn er twee opties:

    Na terugkoppeling van Microsoft kan het nog maximaal 24 tot 48 uur duren voordat je IP weer van de blocklist verwijderd is.

    Het delistingsformulier gebruiken

    Als je het delistingsformulier gebruikt, wordt gevraagd om je eigen gegevens en aanvullende informatie in te vullen. Een voorbeeld van een ingevuld formulier vind je in het screenshot hieronder.

    • Contact name: Je eigen naam.
    • What domain are you sending to: Selecteer de extensie waar je naar mailt, e.g. @hotmail.com of @outlook.com.
    • Contact e-mail address: Je eigen e-mailadres.
    • What domain are you sending from: Het domein waarvandaan je de e-mail stuurde die werd geblokkeerd.
    • How would you describe your company or yourself: Selecteer de optie die van toepassing is op jouw bedrijf. Vaak is dit 'other'.
    • Outbound IP(s) or range(s): Geef hier het IP van je VPS op.
    • Is your server dedicated or shared: Je VPS is dedicated, maar als vanaf het IP van je VPS voor meerdere domeinen mail wordt verstuurd, geef dan shared op.
    • Copy and paste any errror messages: Microsoft doelt hier op de bounce header van je bericht. Een voorbeeld van een dergelijke header:

      host mx2.hotmail.com[65.55.37.104] said: 550 SC-001 (COL004-MC3F24) Unfortunately, messages from 149.210.210.199 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL FROM command)

    • Provide the url of your website: Gebruik de url van de website van je bedrijf / jezelf.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op