Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    VPS Mailservice problemen oplossen

    Wanneer je (de DNS van) onze VPS-mailservice en je mailsoftware (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.

    Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Dit kan met het volgende commando voor Postfix:

    tail -f /var/log/maillog

    Voor Exim is dit het volgende commando:

    tail -f /var/log/exim_mainlog

    Let wel dat sommige controlepanelen andere locaties voor de logfile gebruiken. Controleer in dat geval waar de log zich bevindt met de commando's:

    ls /var/log
    ls /var/log/exim

    Foutmeldingen

    Hieronder volgt een overzicht van foutmeldingen die je mogelijk tegen kunt komen en een link naar het relevante artikel met de oplossing.


     

    Wij zullen dit artikel blijven uitbreiden met meer foutmeldingen en oplossingen. Mocht je zelf een probleem zijn tegengekomen dat je hier nog niet terug ziet, laat dat ons vooral weten in een reactie onder dit artikel, of stuur een bericht vanuit je controlepaneel naar onze support afdeling.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op