Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    554 5.7.1 Recipient address rejected: Unknown recipient

    De foutmelding '554 5.7.1 Recipient address rejected: Unknown recipient' geeft aan dat het ontvangende e-mailadres niet gevonden kan worden. Dit heeft meestal een van de volgende oorzaken:

    De oorzaak van dit probleem zit altijd bij de ontvanger en alleen de verzender van de e-mail krijgt de foutmelding te zien. Je hoeft aan jouw eind dan ook geen verder onderzoek te doen naar de oorzaak van dit probleem.

    Je kunt kijken of je op een andere manier (e.g. telefonisch) met de ontvanger contact kunt opnemen en de ontvanger wijzen op dit artikel.


    Incorrecte, of nog niet doorgevoerde DNS-instellingen

    Een probleem in de DNS-instellingen, of specifieker: het MX-record, kan deze melding ook veroorzaken. Wij raden dan ook aan deze te controleren.

    Het kan bijvoorbeeld zijn dat je net je domein verhuist hebt, of een DNS-aanpassing hebt gemaakt. Het duurt vervolgens maximaal 24 uur (vaak korter) voor de DNS-wijzigingen verwerkt zijn.

    De 554 5.7.1 foutmelding wordt overigens door de ontvangende mailserver teruggestuurd naar de verzender van een e-mail. Dit betekent dat bij de 554 5.7.1-melding wel een MX-record aanwezig is bij het ontvangend domein en de ontvangende mailserver is ook prima bereikbaar. Het is echter belangrijk te controleren of je DNS wel naar de juiste mailserver verwijst.


    Het e-mailadres waar je mail naar verstuurt bestaat niet

    Er is een zeer groot aantal mogelijke manieren / plekken, waar de ontvanger een e-mailadres kan hebben. Neem je de e-mail bij een andere partij dan TransIP af? Dan kun je het beste met die partij contact opnemen.

    Gebruik je (i.e. de ontvanger) een webhostingspakket bij ons? Dan kun je dit artikel gebruiken om te kijken of het e-mailadres bestaat. Voor VPS-controlepanelen kun je onze e-mail documentatie raadplegen:


    Een configuratiefout op de ontvangende mailserver

    Een eventuele configuratiefout kan het beste uitgesloten worden door de beheerder van je mailserver. Ben je dit niet zelf? Neem dan contact op met de beheerder.

    Het is belangrijk te realiseren dat de 554 5.7.1 foutmelding door de ontvangende mailserver teruggestuurd wordt naar de verzender van een e-mail. Je mailserver staat dus wel aan en is ook bereikbaar. Het is in dit geval belangrijk je logbestanden te bekijken op foutmeldingen en te controleren of het betreffende e-mailadres wel of niet bestaat.

    Kom je er niet uit met een VPS die je bij ons host? Vraag onze supportafdeling gerust om een second opinion en stuur hiervoor de antwoorden op de vragen die je vind in dit artikel.


     

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op