Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Waarom zijn de uitgaande mailpoorten van mijn VPS geblokkeerd?

    Bij de introductie van onze VPS mailservice waar iedereen met een BladeVPS kosteloos gebruik van kan maken, zijn er ook andere maatregelen getroffen om spam vanuit ons netwerk te beperken. Een onderdeel hiervan is de standaard blokkade van de uitgaande mailpoorten 25 (SMTP), 465 (SSL) en 587 (TLS) voor nieuwe VPS-en.

    Er is (helaas) een trend ontstaan bij mailproviders en blacklists om gehele /24 en grotere ranges te blokkeren bij meldingen van 'ongewenste' mail. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld SpamCannibal, SpamRats en het netwerk van Microsoft. Om de reputatie van onze IP-ranges zo goed mogelijk te kunnen garanderen, staan daarom standaard de uitgaande mailpoorten dicht bij de eerste VPS(en) in een account.

    Mocht je toch liever zelf het mailen vanaf jouw VPS in eigen beheer willen houden, bijvoorbeeld omdat je meer dan 1000 mails per dag wilt verzenden, dan is dat uiteraard wel een mogelijkheid. Zie hier voor meer informatie over het openzetten van de mailpoorten. Wanneer de poorten van 1 VPS eenmaal zijn opengezet, dan zal dat automatisch ook voor alle "nieuwe" VPS'en gelden.

    Let op! Wanneer wij de poorten opengezet hebben, dan is het wel zo dat wij bij spammeldingen kunnen besluiten om de blokkade op deze uitgaande mailpoorten weer te heractiveren.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op