Winkelwagen

/ .nl-domeinnaam

Jouw .nl voor slechts € 0,49.

Domeinnaam checken
E-mail

/ Security

/ Hostingpakket keuzehulp

Weet je niet zeker welk hostingpakket de beste
keus is voor jouw website? Met onze keuzehulp
kom je er wel uit.

Direct naar de keuzehulp

/ OpenStack

/ Probeer Public Cloud uit

Gratis 1 maand aan de slag met Public Cloud?

Vraag proefperiode aan

/ TransIP Blog

Website templates kiezen voor jouw website

Lees de blogpost
Knowledge Base

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik kan niet meer uploaden naar mijn WordPress website

    Er zijn verschillende oorzaken voor het niet meer kunnen uploaden van bestanden naar WordPress. In vrijwel alle gevallen komt dit door een vol webhostingpakket.

    In dit artikel leggen we uit hoe je dit kunt controleren en wat je kunt doen zodat je weer verder kunt met het toevoegen van content aan je WordPress website.


    file_uploads foutmelding

     

    Wanneer jouw webhostingpakket vol zit is het niet mogelijk om nieuwe bestanden te uploaden. In WordPress krijg je dan de volgende foutmelding te zien:

    "De file_uploads directive in php.ini bepaalt of het uploaden van bestanden is toegestaan ​​op je site. 
    file_uploads is ingesteld op 0. Je kan geen bestanden uploaden naar je site."

    De oorzaak is in dit geval niet de file_uploads optie zelf, maar de ruimte die beschikbaar is op je pakket. De instelling gaat namelijk vanzelf naar 0 wanneer het limiet bereikt is. Zodra er weer ruimte beschikbaar is kun je direct weer uploaden.


    Controleer je opslagruimte

     

    Je kunt in een oogopslag zien hoeveel ruimte er in gebruik is door in je controlepaneel naar het 'Schijfgebruik' diagram te kijken. Deze vind je terug op de 'Overzicht' pagina van jouw webhostingpakket.

    Log in op je controlepaneel en navigeer naar jouw domeinnaam via het 'Domein & Hosting' tabblad. Klik op 'Webhosting beheren' naast 'Webhosting' om jouw website op het webhostingpakket te beheren.

    Klik op webhosting beheren

    Je komt direct terecht in het overzicht waar je jouw gebruik terug ziet in een schijfdiagram:

    het overzicht van je schijfgebruik

    In het bovenstaande voorbeeld zie je dat de databases niet veel ruimte innemen, wat betekent dat vrijwel het hele pakket vol zit met bestanden. In het artikel 'Ik wil meer ruimte vrijmaken op mijn webhostingpakket' vind je hoe je meer ruimte kunt vrijmaken.

    Vaak zijn back-up plugins de oorzaak van een onverwachts vol pakket. Het is daarom aan te raden om daar te beginnen met zoeken in je file manager.

    Via het volgende SSH commando kun je gemakkelijk controleren welke map het meeste ruimte in beslag neemt zodat je niet handmatig alle mappen langs hoeft te gaan:

     du -h --max-depth=1

    Kan of wil je geen bestanden verwijderen op je webhostingpakket, dan kun je natuurlijk altijd upgraden naar een groter pakket met meer opslagruimte. Een overzicht van de verschillende webhostingpakketten vind je op onze website.

    Merk je dat de database vol zit? Gebruik dan het artikel ‘Ik wil mijn database vergroten’.


    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op