9 november 2009
TransIP.nl biedt consument en MKB-er gratis domeinnaam aan
De Europese Commissie heeft aangekondigd dat het actief beleid gaat
voeren om online shoppen voor alle Europeanen mogelijk te maken.
Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat op dit moment ruim de helft van
de transacties niet voltooid kan worden vanwege taalverschillen, gebrek
aan consumentenvertrouwen en wet- en regelgeving die per land
verschillend is. De Commissie vindt dit onacceptabel en stelt in ieder
geval voor dat het bedrijfsleven alvast begint met het bouwen van
Europese websites met een .eu-domeinnaam.
Zodra de Europese online markt volledig toegankelijk is voor zowel de
consument als het bedrijfsleven, levert dit voor beide partijen enorme
voordelen op. De consument zal dan kunnen kiezen uit een veel groter
aanbod met de daarbij behorende aanbiedingen en het bedrijfsleven krijgt
toegang tot een markt met omzetten die in de miljarden euro’s lopen. Zo
steeg het afgelopen jaar alleen al in Nederland het aantal online
aankopen met bijna 20% tot een omzet van ruim 4 miljard euro.
Op dit moment blijft de populariteit van de .eu-domeinnaam nog ver
achter op domeinnamen zoals .nl en .com. Hoewel sinds de openstelling
van de domeinnaam eind 2005 wereldwijd bijna 3 miljoen .eu-domeinnamen
zijn geregistreerd, moet dit aantal als het aan de Europese Commissie
ligt flink omhoog. Domeinnaam- en hostingprovider TransIP.nl, één van de
grootste providers in de Benelux, onderschrijft het belang van een
.eu-domeinnaam en wil de registratie graag stimuleren. Iedere consument
en MKB-er krijgt daarom bij elke bestelling een gratis registratie voor
één jaar cadeau van een .eu-domeinnaam naar keuze. Kijk voor de
voorwaarden op https://www.TransIP.nl/eu.
TransIP.nl geeft met deze actie als eerste provider actief gehoor aan de
oproep van de Europese Commissie. Naar alle waarschijnlijkheid zullen
andere providers snel volgen omdat de markt van de .eu-domeinnaam nog
lang niet verzadigd is en een enorm financieel potentieel heeft.