Er worden momenteel phishingmails verzonden uit naam van TransIP. In deze e-mails wordt aangegeven dat berichten voor het ontvangende e-mailadres niet langer aankomen of worden doorgestuurd. De ontvanger wordt gevraagd om op een link te klikken om ontvangst van het bericht te bevestigen. Het bericht lijkt verstuurd te zijn vanuit TransIP, maar dit is niet het geval.
De link in de e-mail verwijst naar een webpagina waarop ons inlogscherm is nagemaakt. Deze pagina is opgezet om TransIP-inloggegevens te achterhalen. Klik niet op de link. De e-mail en website kunnen wellicht overtuigend overkomen, dus neem bij twijfel altijd contact op met TransIP via support@transip.nl of stuur een bericht via de knop ‘Contact’ in het controlepaneel op onze website.
Heb je een phishingmail ontvangen en onverhoopt toch je gegevens ingevuld op de nagemaakte pagina, dan raden we je aan zo snel mogelijk je wachtwoord te veranderen. In onze Knowledge Base kun je lezen hoe je je wachtwoord wijzigt voor een specifiek e-mailadres, of hoe je je accountwachtwoord wijzigt vanuit het controlepaneel.
We raden je daarnaast aan om je account extra te beveiligen door two-factor authentication in te schakelen. Volg hiervoor de stappen in ons Knowledge Base-artikel.